dijous, 14 d’abril del 2011

Teatre Lliure: Les 3 germanes

1. Quins trets caracteritzen les tres germanes Prozórov? Què les diferencia? Quins canvis es produeixen a la vida de cadascuna de les germanes al llarg de l’obra? I a la seva personalitat.
• Aquesta obra, ens parla de la frustració i de l’esperança, que sentim, al llarg de les nostres vides, els somnis, on es troben els desitjos, i la crua realitat, en que vivim la vida.
Les tres germanes (Olga, Maixa i Irina) tenen un desig en comú, frisen perquè es compleixi, totes desitgen marxar del lloc on viuen cap a Moscou, ho veuen com un punt de sortida, cap a un futur millor, perquè pensen que amb aquest trasllat i un canvi d’aires, les seves infelicitats respectives, desapareixeran, però tenen un inconvenient, i és la realitat, les seves vides no canviaran tal i com elles ho planejaven, sinó que mai marxaran i acabaran fent el que des d’un principi mai s’haguessin imaginat fer. Les tres germanes estan plenes de desig, d’impulsos, de neguit. Volen transformar-se, volen realitzar tot allò que sempre han somiat.
L’Olga la gran, al principi és la que dona ànims i motivació per marxar cap a Moscou però mai marxarà i acabarà sent directora de l’escola, una feina que al principi deia que mai l’acceptaria, i acaba establint la seva vida al lloc on vivia, estimant al seu criat o sentint pena per la forma que el tracte la seva cunyada (la dona del seu germà), que es transforma en una “mala persona”, freda i esquerpa, fins i tot amb el seu marit (germà de les tres germanes), acbarà sense motivació a la vida.
La Maixa, al començament, és la que porta l’energia, però ràpidament es veu la seva infelicitat, se sent desenamorada del seu promès, ell no ho vol reconèixer, i això a la Maixa li porta en un llarg camí d’agonia, perquè ella té el cor robat pel tinent coronel i comandant de bateria, que desprès el maten, i mort, gran tragèdia per la Maixa, la seva vida la veu sense valor,sense somni, sense amor...
La petita Irina, al principi de l’obra, és la que té més il•lusió, i tota una vida plena de emocions, però al final com les seves germanes els somnis els guardarà i viurà una situació d’angoixa i trists, ella té la possibilitat de marxa però se li escapa de les mans, i acabarà vivint a la mateixa casa que el principi però no amb les mateixes condicions (estarà pressionada i controlada per la seva cunyada, que tan odia), i finalment acabarà tenint sense somnis i amb una vida de treballadora.

2. Quins són els elements escenogràfics que t’han cridat més l’atenció, i per què?
• Els mobles, intenten ser de l’època, antics, i queden força bé a la obra, també ens han cridat l’atenció els vestuaris, que actualment no solem portar en el nostre dia a dia, hi havia una bona il•luminació a l’escenari, els efectes escènics (quan queia la neu) i se sentia força bé.
És molt original, i està molt ben pensat, les traduccions de diàleg amb anglès, i espanyol, perquè així pot venir a veure-ho un públic més ampli (no només catalans).

3. Observa l’escenografia i digues quina impressió et produeix. Què creus que volen transmetre el director i l’escenògraf?
• Els mobles, intenten ser de l’època, clàssics, les parets són blanques i envellides, aquests mobles i la decoració en si, ens vol dir que aquella casa era gran i no de pobre, però en general era una decoració insulsa, sense vida, ni alegria. El que ens ha transmès aquell escenari és tristesa, perquè en general la decoració i el vestuari es de colors sobris, i amb la imitació del hivern, època freda i de fredor ens indica que els sentiments són tristos, melancòlics, i l’esperança es refreda.

4. Els efectes sonors també formen part de la posada en escena, en recordes algun de l’obra? Quina impressió t’han produït? Com es combinen aquests efectes sonors amb la il•luminació? I la música? Descriu un dels moments de l’obra en què aquests efectes hagin resolt una de les escenes.
• Els efectes sonors, són escassos, ens ajuden a representar i comprendre amb més facilitat els sentiments, en una situació, aquests efectes se solen complementar amb la il•luminació i amb la música, encara que en aquesta obra, com bé he dit, més aviat escassegen els efectes sonors, i només són, per indicar nos una situació.
Com exemple podríem dir, en el moment que maten l’enamorat de la Maixa, amb un tret, és un efecte sonor i ens vol dir que ha mort a causa d’un tret.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada